سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبی سازه

مطالب جذاب و خواندنی در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی به همراه نکات آموزشی نگهداری و استفاده از آن

عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس؛ بررسی جامع ویژه سال 1402

ساخت استخر در ویلا و خانه می توانید جذابیت و زیبایی آن ها را بسیار بیشتر کند. داشتن استخر شنا در خانه هم می تواند شنا کردن و ورزش روزانه را برای شما امکان پذیر کند و هم برای تفریح و دورهمی خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. هزینه ساخت استخر می تواند نسبتا زیاد باشد به همین دلیل مهم است که در مورد آن به خوبی اطلاعات داشته باشید. در صورتی که قصد دارید از استخر پیش ساخته فایبرگلاس استفاده کنید، عمق آن یکی از فاکتورهای است که باید به دقت انتخاب کنید. این مطلب می توانید به شما در انتخاب عمق استخر پیش ساخته یا استخر آماده بسیار کمک کند.

 

 

عوامل موثر در انتخاب عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس

ساخت استخر با هدف های مختلفی انجام می شود. برخی از افراد برای تناسب اندام خود استخر می سازند، در حالی که برخی دیگر آن را برای گذراندن اوقات خوشی در آخر هفته با خانواده خود می سازند. عمق هر استخر به شدت تحت تأثیر هدفی است که استخر برای آن استفاده خواهد شد.

 

انتخاب عمق استخر آماده مخصوص بزرگسالان

اگر فقط بزرگسالان در خانه شما هستند، می توانید یک استخر آماده با عمق معمولی حدود 1 تا 1.5 متر بسازید. بسیاری از مردم نیز ساخت استخرهایی با عمق های متغیر را ترجیح می دهند. اگر شناگر مطمئنی هستید، می توانید به استخری به عمق بالاتر از 1.8 متر بروید. این به شما امکان می دهد که بهتر شنا کنید.

 اگر همه افرادی که از استخر استفاده می کنند، مهارت شنای خوبی داشته باشند و با ارتفاع استخر راحت باشند می توانید سطح کم عمق استخر را به حداقل برسانید. گاهی اوقات، قد بزرگسالانی که در خانه زندگی می کنند ممکن است بسیار متفاوت باشد. در این حالت، عامل تعیین کننده عمق استخر کوتاه ترین عضو است.

 

برای خانه هایی که بچه دارند

کودکان سریعتر از بزرگسالان رشد می کنند، بنابراین انتخاب بهترین یا مطمئن ترین عمق برای آنها کمی دشوار است. با این حال، یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس با عمق 60 سانتی متر یک گزینه ایده آل برای کودکان است. بعد از چند سال، عمق 90 سانتی متری و یا بیشتر مفید است. منطقه ای که بچه ها می توانند در آب استخر راه بروند نباید خیلی بزرگ باشد. شما همچنین می توانید یک استخر جداگانه برای بچه ها مانند استخر کودکان در نظر بگیرید. استخر بچه‌ها به آن ها اجازه می‌دهد به راحتی در استخر بایستند و پاهایشان کف آن را لمس کند. کودکان همچنین می توانند بازی کنند و شنا کردن را یاد بگیرند. اما اگر بچه هایی دارید که به شنا علاقه دارند، سعی کنید یک استخر ال شکل طراحی کنید. در هنگام ساخت استخر زمانی که کودکان خردسال دارید به خاطر داشته باشید که وقتی از انتهای کم عمق به ناحیه عمیق می روید، کاهش عمق به آرامی باشد. 

 

 

انتخاب عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس بر اساس فعالیت

عمق استخر پیش ساخته نیز بر اساس فعالیتی که به طور منظم برای آن استفاده می شود، مانند شنا یا غواصی تعیین می شود.

 

برای شنا کردن

اگر از استخر خود بیشتر برای شنا استفاده می کنید، آب استخر باید به اندازه کافی عمیق باشد تا امکان حرکت نامحدود را فراهم کند. شما باید بتوانید حرکات مختلف و خیلی چیزهای دیگر بدون اینکه نگران رسیدن پاهای خود به کف استخر باشید را انجام دهید. همچنین اگر فردی هستید که به طور منظم شنا می کنید، می توانید از استخرجکوزی استفاده کنید. عمق ایده آل برای استخرهای آماده جهت شنا کردن حدود 1 متر است.  قبل از تصمیم گیری در مورد ارتفاع استخر، هر فردی را در خانه خود در نظر بگیرید که از استخر استفاده می کند. اگر شما و اعضای خانواده تان شناگران حرفه ایی هستید، طول استخر باید بیشتر از عمق باشد.

 

برای استراحت یا خنک شدن

برای استراحت در استخر به عمق آب تا کمر نیاز است. محدوده استاندارد بین 1 تا 1.2 متر است. اگر فقط تعداد محدودی از افراد در اکثر مواقع از استخر استفاده کنند، قد شناگران نیز در نظر گرفته می شود. در نظر بگیرید که صندلی‌ها را در یک منطقه کم عمق قرار دهید که افراد بتوانند پاهای خود را در آب استخر آویزان کنند. عمق مناسب آب برای خنک شدن نیز باید از کمر شما بیشتر باشد.

 

برای شیرجه زدن

اگر قصد نصب تخته شیرجه را دارید، به استخر عمیق تری نیاز است. این برای از بین بردن خطر آسیب به سر ضروری است. عمق ایده آل برای استخرهای دارای تخته شیرجه بین 2.2 تا 2.7 متر است.

 

برای ورزش های تفریحی

عمق استخر باید به شرکت کنندگان در ورزش های تفریحی مانند والیبال اجازه دهد تا به راحتی شنا کنند، بایستند و حرکت کنند. باید منطقه ای با عمق یکنواخت در حدود 1 تا 1.2 متر وجود داشته باشد که باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه بازیکنان بازی را در خود جای دهد. این به همه اجازه می دهد تا بدون هیچ محدودیت یا مشکلی در بازی شرکت کنند.

 

برای کاربردهای مختلف

اگر به طور مرتب از استخر خود برای بیش از یک فعالیت استفاده می کنید، بهتر است استخر پیش ساخته فایبرگلاس با عمق متغیر را انتخاب کنید.

 

تغییر عمق استخر

تغییر عمق استخر پس از ساخت غیرممکن نیست. اما برای یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس، این فرآیند بسیار پیچیده است و ممکن است همیشه بهترین نتیجه را به همراه نداشته باشد. همچنین یک فرآیند بسیار وقت گیر است. بنابراین، همیشه خوب است که قبل از تصمیم گیری در مورد عمق استخر، حتی جنبه های کوچک را با دقت در نظر بگیرید.

 

جمع بندی

استخر شنا یک سرمایه گذاری بزرگ است که اهداف متعددی را برای صاحب خانه انجام می دهد. عمق استخر پیش ساخته فایبرگلاس یکی از نکات مهم در ساخت استخر است. شما می توانید با در نظر گرفتن اعضای خانواده خود، افرادی که به طور مرتب از استخر استفاده می کنند و هدفی که استخر برای آن استفاده می شود، عمق ایده آل را برای استخر انتخاب کنید.